Höstjackor

Jag har tittat fram tre fina höstjackor på J.crews hemsida, alla med olika egenskaper som håller dig torr under hösten.



Den fiskbensmönstrade tweeden är nog den, enligt mig, snyggaste tweeden. Ett lantligare plagg får man leta efter. Det fina med en tweed är att formaliteten sjunker avsevärt, till skillnad från en vanlig kavaj och tål således att bäras ute i naturen. En sådan här tillsammans med par ljusbruna ridstövlar, någon fint färgglad tröja som sätter sprätt på det hela och ett par, både ljusa och mörka byxor, går nog fint ihop.
Ridstövlarnas användningsområde kan nog diskuteras men vill ni höra min mening  ska de bara bäras utanför staden.



J.Crews samarbete med Barbour resulterade i en fin jacka, inte helt olik den Barbour sedan länge saluför. Den här tål slit och släp, väta och till visst del blåst men täcker tyvärr inte benen. Den arbetade ytan är nog det som har gjort plagget så välkänt. Grovt vaxad och med en doft av olja förmedlar plagget en råhet få preppyplagg kan mäta sig med.



Mackintoshrocken måste vara den mest klassiska rock du kan hitta. Enkelhet och stilren design är nyckelord och har utan tvekan bidragit till dess tidlöshet. Förutom att den skyddar mot både väta och vind skyddar den även de nedre delarna av kroppen, åtminstone det mesta. Kombinationsmöjligheterna med detta plagg är enorma men erfordrar självklart en stilig och proper klädsel i övrigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nice.

2009-08-14 @ 13:39:20
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: victoria

just nu har jag en tävling i min blogg, du hittar den i kategorin "tävlingar", det enda du behöver göra är att skriva din blogg adress. du behöver inte skriva om den på din blogg eller någonting :)!

2009-08-16 @ 10:27:06
URL: http://vvictoriapalmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0