Inspiration

Här kommer två bilder jag tog idag, mest pga att jag hade lite tråkigt. Tyvärr är det för tillfället ingen hemma som kan agera fotograf så min Herrbetjänt fick istället bära upp plaggen. Den första får inspirera till en preppy-schoolboylook medan den andra, med rocken som bas, får representera det rådande vädret utanför fönstret, vilket också är mitt senaste reaköp.



Ofodrad kavaj - Boomerang
Oxfordskjorta - Boomerang
Chinos - Weekday
Slips - 2nd hand, Atkinsons
Väska - Ärvd
Glasögon - Pomberger
Skor - 2nd hand
Skärp - Någon billig historia från Italien

Jag vet, mina skor är i ett bedrövligt skick. Ska snart, när lönen kommer, införskaffa nya.




Overcoat - Our Legacy
Skjorta - Cottonfield
Väska - Ärvd


Kommentarer
Postat av: Frank&Rémy

Ser ut som en svensk version av The Talented Mr. Ripley. Väldigt stilig! Men jag kan hålla med om att skorna ser lite slitna ut, dock kan dem vara charmiga med en lite mer nedklädd outfit.

2009-08-19 @ 11:20:12
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com
Postat av: Fredrik

Hehe, det tar jag som en komplimang, F&R, en av mina favoritfilmer!

Ja, de passar sig bättre med ett par shorts, en oxfordskjorta o ett par Ray Ban än en mer klädd look med regnrocken kan jag direkt säga.

2009-08-19 @ 19:46:20
URL: http://ourclothes.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Trevligt! Tidlösa färgkombinationer som nästan alldrig blir fel.

2009-08-20 @ 08:55:02
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Najs

Är Our Legacy-rocken från sommarens kollektion eller höstens?

2009-08-20 @ 11:51:52
Postat av: Fredrik

Gabriel: Ja, får jag säga det själv, vilket jag också gör, tycker jag att färgerna passar sig väldigt bra :) Det bruna lädret ger något sorts liv åt det hela.



Najs: Från sommarens. Köpte den på deras 60% rea för 1200. Kände att jag inte kunde hålla mig.

2009-08-20 @ 20:05:20
URL: http://ourclothes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0